Saturday, December 31, 2005

PENSANT UN TÍTOL PER A LA MEVA VIDA

PENSANT UN TÍTOL PER A LA MEVA VIDA

Per a la Elisenda, la meva filla dolça que sempre és amb mi...
Per la Mariona, la meva nena estimada, tan propera...
Per la Maria Rosa Ll V, germana entre núvols i llums de proximitat...
Per l’eixerida Rosa Ll F, que apareix i torna a aparèixer, com aquell riu castellà, sempre amb proximitat i tendresa
Per a la Dolors Arderiu que sap escoltar i entendre...
Per a totes vosaltres que em sou amigues


Penso i penso
i em perdo entre les bardisses
del bosc del meu pensar,
on les branques de conveniència
em canvien el traç de la conversa
i l’amaguen sota l’escorça de l’oblit.

Els déus enganyosos es disfressen de misteri
i jo els miro als ulls
i ells em defugen
discrets i gens burletes
però tan indecisos com jo
quan indago
sobre traces de saviesa
dins el goigs
de la memòria passada
com a primer senyal i guia
del vial clar
per l’esdevindre futur.

Més ara, ni em resigno,
ni faig burla
de tot allò que espero
i sembla que tindré
quan es tornin a desesborrar
les altes cotes de les hores...

Predis que em pertanyen només
per ser una dona.
Pertinença,
sense poder i sense llegendes
només com a salvació
nostra,
esperada i volguda.

Mentre m’afanyo a teixir saó de temps
entre encenalls de roure
i fils sobrers de les cançons
que mai em traeixen.

CONXITA LLADONOSA
(dijous, 29 de desembre de 2005 16:18:00)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home